torsdag 6 juni 2013

Sommarlov!!

Igår slutade Alfred "nollan" och vi firade med jordgubbstårta :-) Sommarlov innebär tydligen att det ska göras någonting hela tiden och man MÅSTE leka varje dag. Såå idag tog jag barnen till stranden i Hemmeslöv och de älskade det! Jag hade inga badkläder med mig så de fick hålla sig vid kanten. Svärmor hörde av sig och sa att Findus & Pettson var i Hembygdsparken, så in med barnen i bilen och styrde kosan till Ängelholm. Träffade dock inte figurerna, men det blev glass och besök på Museerna i parken.

Här kommer även bilderna på paveljongen som jag lovat.


 
Svärmor planterar frön till minitomater, spetspaprika och chili varje vår som vi sen hämtar och njuter av varje sommar. Här har vi årets plantor som vi hämtade igår. Ser kanske inte så mkt ut nu men jag ska visa foton sen när det växt till sig.

 
Dessa jordgubbsplantor hämtade jag i mammas koloni förra sommaren och de är väldigt gamla och det blir underbart söta bär som nästan smakar som smultron. Jag älskar mina pallkragar vill ha massor men har ingen plats :-(


 
Glad sommar önskar jag alla ni som redan har gått på semester...själv jobbar jag några veckor till.
Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar