tisdag 18 februari 2014

Ett tag sedan

Hej vänner, har inte skrivit på ett tag men det 
har hänt massor.
Hade svägerskan med familj på middag här i fredags och
vi hade supermysigt! 
Bjöd på en riktigt god fläskfile med ädelostsås...
jag är inte så förtjust i ädelost själv men denna såsen är underbar.
Till efterrätt skulle det bli en hasselnötsmousse med vit
choklad och där började allt gå galet.
I receptet stod det hasselnötslikör, hade jag inte hemma
så jag tog amarulla.
Nja inte så lyckat tyvärr, sen läste jag galet och 
satte den i frysen istället för kylen :-) jaja vi blev mätta och nöjda ändå.



I söndags hade jag och R vår 2:a bröllopsdag,
vi hade planer på att åka till Halmstadsbadhus med
barnen....men storebror blev tillfrågad att spela 
innebandymatch i Helsingborg så där tillbringade
vi vår söndag. Suck! 
Men jag ska inte gnälla, vi åker med goda vänner till Malmö
lör-sön och ska äta gott på S`t Marcus vinkällare.
Det får bli vår myshelg istället. :-)
Vi brukar göra denna trippen varje år men av olika anledningar har 
vi inte kunnat vara med de senaste två åren.
Så nu håller vi tummarna att alla håller sig friska.
Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar