söndag 15 februari 2015

Köksplanering

Det börjar närma sig ett avslut på detta hus
och planering för det nya pågår för fullt. 
I helgen har vi kört massor av möbler och lådor
till magasinering och plötsligt inser
vi hur mycket saker vi har.

Idag har jag varit på stora varuhuset 
och fått godkänt på min köksritning 
som jag brottats med för att få ihop
så det får plats och är smart planerat.

Killen som hjälpte  mig var imponerad av
att jag fått med alla smådetaljer. Hihi 
Köket vi valt heter Bodbyn offwhite  från Ikea.

( väggen till vänster finns inte)

På golvet ska vi lägga Forbos  Marmoleum 
click  i köksdelen  och resten
av huset blir parkettgolv Cotton från Kährs. 




Hann gå en snabb sväng genom de andra
avdelningarna och lyckades kära ner mig i en
soffa och fåtölj...lampor, spegel.
Vi får nog komma på plats innan
jag samlar på mig mer, haha.

Det kommer bli mycket renovering och
materialval  framöver på bloggen
då det är typ det enda vi sysslar med nu.
Så håll tillgodo och kommentera gärna
om ni har frågor eller funderingar.

kraam  ♡



2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Och välkomna till området! ;) glöm inte att ni har en kabeltrumma hos oss! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Caroline! Jag känner mig lite som barnen, nytt hus, nya grannar och lära känna nya människor, läskigt! Skönt att ha er i närheten. Haha, det hade jag glömt att jag tiggde till mig 😄 hämtas vid flytt. Kraam

    SvaraRadera