onsdag 11 mars 2015

Renovera och utnyttja RUT

Det är mycket nu som snurrar i våra huvuden.
Vi tycker att vi har koll på läget men samtidigt börjar vi
tvivla när det nu börjar närma sig...
Köket är planerat och ska bara beställas, då poppar frågorna
upp om vi har tänkt på allt, blir det bra med luckorna som vi
valt, kan man ha de knopparna?
 
Vilka socklar ska vi ha till golvet?
Ska innerdörrarna vara släta eller ha fönster?
Ska vi måla eller sätta tapet i sovrummet?
Vill vi ha panel eller tapet i tvättstugan?
Och R är så snäll som överlåter valen till mig då jag vet bäst...
jo man tackar för stödet! :-)
 
Har jag förresten visat golvet till tvättstugan?
 
 
 
Fram tills igår var planen att våra mammor skulle slita ut sig med
att flyttstäda vårt hus.
Mäklaren fick oss på andra planer.
Vi fick besök av en mycket trevlig tjej från EmiClean städservice
som gav oss en offert på städningen, med RUT hamnade det
under 5000:- för ett hus med 8 rum.
Då gör de allt och jag menar verkligen allt!
 
(När jag såg priserna på hemstädning blev jag lite sugen, vilken lyx att få komma hem till ett städat hem)
 
Snart fredag och då vankas det firmafest för hela slanten...
 
Kraam
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Min fina vän jag har sagt det innan och jag säger det igen, ni två kommer ro detta i land också som ni gör med allt annat. Det kommer säkert en del hinder på vägen men dom tar ni er igenom och som sagt ni har vänner att luta er mot när det känns jobbigt och vi kommer finnas hela vägen fram i mål:))

    SvaraRadera