tisdag 13 oktober 2015

Soffbord a'la Petra

Känns att hösten är här, jag har massor av projekt på gång haha.

I två veckors tid har jag och R pysslat med
min ide' av soffbord.
Allt började med att jag visade en kund
Konradssons kakelplatta Maiolica Grey.
Blev störtkär och insåg att vi inte bestämt
vad vi ska ha för soffbord.

Vi har kortat av 2 lastpallar till 800*800mm
R fick flytta mellersta klossen för att tyngden skulle bli rätt.
Sen sågade vi till en OSB skiva och limmade på. Plattorna är endast limmade på utan fog då jag vill ha ett slätare utseende.
Hjulen som är låsbara köpte jag på Biltema.

Jag fick ett bord som jag efter sökte,  rufft,  rätt mått, unikt och bara att ställa ut
på altanen om jag tröttnar.



Får ta lite foton i dagsljus med ser jag.

Kraam ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar