måndag 6 maj 2013

Sköna söndag

Igår var en sån dag som man bara njöt av. Fint väder så vi var i trädgården, Alfred hjälpte mig att plocka upp alla övervintrade blommor från källaren och ALLA våra tomkrukor. Vi måste slänga minst hälften, finns ju inte en chans i världen att vi kan sätta blommor i alla dem...Var kommer de ifrån?! Måste sluta hamstra allt som är bra att ha, fast R är faktiskt värre! Han har sparat torkad mat från när han var i Kosova...typ 20 år sen. Varför frågar jag? R svarar: Bra att ha om strömmen går eller nått värre. Ok sa jag men vi har inget att laga det på. Sagt och gjort ett spritkök inhandlades.
Så blir ni utan ström eller nått VÄRRE, kom till oss vi fixar käk!
Kände mig ganska slut efter allt spring upp och ner från källaren så vi tog en paus och åt lunchen på altanen. Jag ÄLSKAR sommaren, tänk att få sitta ute och äta igen :-)
På kvällen var vi hembjudna till fam A på mat och det var en perfekt avslutning på en mysig dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar