söndag 19 maj 2013

Sol & Regn

Har hunnit med mycket denna helg, lördagen var väldigt solig och tillbringades i trädgården. R tvättade husvagen och jag besökte Blomsterlandet där det inhandlades Mårbacka, hängpetunier och sedan  klippte jag gräset och planterade blommorna. Börjar bli hyfsat nu men tycker nog det fattas några än. Svärmor kom på besök och gav oss ett handtag med att försöka kratta upp bladen från magnolian som ligger över hela gräsmattan. Kvällen avslutades med grillat och en underbart god coleslaw som jag hittade i nya numret av Buffé. Måste ni prova, hör av er om ni inte fått den.
Lagom klara satte vi på schlagern....vilken besvikelse Sverige var, tyckte inte Robin hade nån glöd.
men ett stort Grattis till Danmark. :-)
Söndagen bjöd på regn, regn och åter regn. Perfekt att ta tag i inomhusbestyren. Det var dags att slipa och olja om köksbordet, shit vad tråkigt det var att slipa....men nu är det klart. Barnen tyckte det var helfestligt att äta kvällsmaten vid soffbordet och åt som om de aldrig fått mat förut. Kanske ska testa det lite oftare. :-) Fick ett ryck och röjde i alla fönster och som vanligt undrar jag var allt rassel kommer ifrån?!
Känns jättekonstigt, ska jobba imorgon. Är egentligen ledig måndagar men min kollega är bortrest och har bytat dag med mig. Fick ledigt fredag istället och det passade perfekt eftersom Alfred fyller år.
Kraam

4 kommentarer:

  1. Hoppas du haft en bra måndag trots jobb!

    Kram
    Mika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadåå, tiden går så fort :-)
      kraam

      Radera
  2. Så fin bloggen är! Ska titta in så ofta jag hinner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du tittade in :-)
      Kraam

      Radera