onsdag 24 juli 2013

Mammas val!

Insåg idag att jag nog blir en plåga för mina pojkar när de blir stora. Jag vill gärna att saker och ting blir som jag vill.... Vi var hos frissan idag för de skulle klippas,det satt en tjej i 12-14 års åldern i stolen och klippte sig. Hon grät...hennes mamma hade bestämt att det skulle klippas ca 10cm. Jag tycker mina pojkar är fina i lite långt hår men alla andra är negativa till det. Tråkiga kommentarer från tråkiga människor är vardagsmat. Men efter att jag såg hur ledsen tjejen var så satte jag A i stolen och sa att han fick berätta hur HAN ville ha det. Lugg var hans svar :) Nu är han en kortklippt kille med snelugg ( han ångrade sig ) efteråt kramade han mig och frågade om han var fin...JÄTTFIN! svarade jag med ett leende, men kände samtidigt en liten sorg över det fina röda håret på golvet. Jag vill ju att mina barn ska ha en egen vilja och våga säga Vad de känner! Argh, mina svärdöttrar kommer hata mig! :-) Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar