tisdag 5 november 2013

Högtider

Jag är väldigt social men uppskattar mycket min egentid när R jobbar. (kvällar, nätter & helger)
Då stänger jag av TVn när barnen lagt sig och röjer i skåp, garderober, möblerar om, gör smycken, bakar eller helt enkelt bara läser en bok.

Men när det kommer till högtider då vill jag inte vara själv!
Då vill jag vara med min familj & vänner, god mat, massa tjatter och skratt. Jag har varit väldigt bortskämd för R har tagit ut pappagar genom åren om det behövts så det är bara nån enstaka nyårsafton och juldag han varit borta.

MEN nu ska han då jobba Nyårsafton i år och jag är inte alls bekväm med det...känner mig ensam och vet inte riktigt var jag ska bli av. Känns inte lika roligt när inte alla är med :-(
Paret vi firat med de två sista åren är bjudna till ett annat par så jag är även lite vilsen där...

Dumma jobb som kräver personal på högtider, dumma jobb som inte uppskattar folket som jobbar högtider, dumma jobb som tyvärr är nödvändiga för att vi ska klara av högtider.
(polis, sjukvård, brandmän, tåg, buss, restauranger m.f) Tur att ni finns!!
Nu känns det lite bättre :-)
Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar