fredag 17 april 2015

Att mötas igen

Att mötas
på en helt annan plats
många år senare
och bli så glad
 
Mötte en gammal vän på L:s nya förskola häromdagen,
jag flyttade från vår skola när jag var 11- 12 år
och vi har väl stött på varann sporadiskt genom åren och hejat.
 
Vi kom fram till att det nog var 7-8 år sen sist vi sågs och nu
bor vi ca 5 minuter från varann i en ort som ingen av oss
har anknytning till som barn :-)
Jag kom på mig själv att le i bilen hela vägen
till jobbet.
 
Det som var ännu lustigare var att våra barn
funnit varann på förskolan och vi har inte haft en aning
om varann.
 
Vi kanske inte kommer att umgås igen som vi en
gång gjorde men det känns tryggt att veta
att hon finns här, i denna för mig nya miljö där
jag än så länge inte lärt känna så många.
 
Kraam
 
 


1 kommentar: