måndag 13 april 2015

Lillstugan

Tänkte målat tak idag med men vi hade så många
hantverkare i huset att jag kände mig i vägen.
Men man kan ju inte vara sysslolös och färgen fanns så jag 
gav mig på vår "gäststuga" som Alfred döpt 
till Lillstugan.

Denna stuga är på ca 8 kvm och var målad illgrön med brunt furutak


Nu har jag jag gjort en strykning på vägg och tak och visar en trevlig bild 
när den är klar med andra strykningen :-)

Rörmokaren är nu klar med dragningarna under hus och i väggarna 
till badrum, kök, tvättstuga och har även förberett till gästtoalett
som kommer i ett senare skede.

Elektrikern kämpar vidare med att byta ut alla skumma kontakter,
proppskåp och kontakter.

Idag hade vi även OBM på plats som ska installera en avfuktare
i grunden så det inte ska bli fuktskador.
Det är tydligen väldigt vanligt att man får sätta in en sån när man har
 torpargrund som vi har.
På besiktningen såg det fint ut men vi blev rekommenderade att
investera i den inför framtiden.

Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar