söndag 12 april 2015

Takmålning, tapeter & kalklitir

Igår ramlade jag i säng efter att ha målat, målat
och målat tak HELA dagen.
Vi har ca 70 kvm  furutak som ska bli vitt ( gånger två då det ska målas två gånger)
Jag hann med 50 kvm och var så trött i armen.
Men det är det värt när man ser resultatet :-)

Idag har jag tagit det lite lugnare och koncentrerat mig
på att klicka hem lite tapeter till barnens rum och kontoret.

Mizo Jubileum 5465 (kontoret)
Bild lånad från Boråstapeter


Regatta (storebror)
Vintage Rules 123456
Bild lånad från Midbec

Rush Hour (lillebror)
Bild lånad från Ferm living

Kalklitir (master bedroom)

Kalklitir (vardagsrum/kök/hall/ tvättstuga)
ljusare i verkligheten

Kalklitir (bakom täljstenskaminen)
Kalklitiren är svår att visa på bild då den varierar i färg
på hur ljuset kommer in och hur man målar den.
Lovar bilder när jag börjat måla :-) 

Kraam


2 kommentarer:

  1. Jag funderar starkt på granit bakom sängen i vårt sovrum (i stället för metall tapeten.) Hm...

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, visste det var nåt för dig! :-) bestäm dig när du sett min vägg.

    SvaraRadera