onsdag 8 april 2015

Kalklitir

Precis som de flesta nu har jag blivit helt kär i
färgen Kalklitir från Island.
Ett ekologisk pulver som man själv blandar
med vatten och målar med en stor pensel.
Tänkte måla sovrummet i nya huset
men har nu klickat hem färg till 4 rum :-)
Den är ju så snygg och det finns sjukt
många färger som jag vill ha
men valen föll på
Ivory i vardagsrum, kök hall och tvättstuga.
Granit vid täljstenskaminen
San saccaria i sovrum
Jag som har levt i vitt i flera år...
Lovar bilder när jag beger mig.


Kraam  ♡

5 kommentarer:

  1. Det här kommer bli sååååå spännande att följa!

    SvaraRadera
  2. Haha, ibland undrar man om vi tagit vatten över huvudet...men kan andra så kan vi är vårt motto :-)
    Jag hör av mig när det börjar dra ihop sig med Kalklitiren, tror det är något för dig Mika.
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Har länge tänkt måla över vår fondvägg med kalkylator men än har har det inte hänt något�� Tror det hade blivit mycket bra där. Visst finns det många fina färger.

    SvaraRadera
  4. Kalklitiren ska det vara. Känns rätt vanligt alla har det.

    SvaraRadera
  5. Klart du ska prova. Vill du ha hjälp så kommer jag :-) ska bara flytta in först. Det är ju bara att måla över om man tröttnar. Kram

    SvaraRadera