onsdag 12 juni 2013

städning

Man vill inte vara inne och städa när det är fint väder...det är så trist för det bli snabbt smutsigt igen när barnen springer ut och in med sand i byxorna och smuts under fötterna.
Var inom min vän M i Hemmeslöv för några dagar sedan, de har köpt ett större hus (jätteavundsjuk) hon konstaterade att det tog 2 timmar att dammsuga och våttorka....
Man vill inte lägga 2 timmar på att hålla golvet rent!
Det är väl därför många idag har städerska (avundsjuk igen)samtidigt tycker jag det är läskigt med att någon är och grejar i mitt hem.
Jag kanske inte ska klaga på vårt lilla hus med minimal golvyta som städas av på 30 minuter (nederplan) sen har jag ju världens bästa Bona mopp som varje kvinna borde införskaffa. Lovar att männen kommer tycka den är kul också. Slippa spannen bara spruta och moppa.

Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar